Fulcrum One Yoke

Silverstar

CONTROLEUR AERIEN
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Qui connait ? À première vue, ce yoke n'est pas trop chère, 4kgs de poussée c'est toujours ça !!
Au vu de la vidéo ci-dessous, ça semblerait pouvoir etre une bonne alternative entre un vieux Yoke Saitek et un futur achat de FFB Brunner.


 
4kg de poussée c’est une blague.
L’effort est plus gadget qu’autre chose, à 4kg seulement, c’est beaucoup trop faible pour être réaliste. Si tu pilotes un Beech 90/200, crois moi la profondeur pèse son poids, à l’arrêt il faut des muscles!
Idem a l’amorce du décrochage, même sur un C172, il faut tirer!

il y a eu un stock de tentatives de FFB qui au total ne sont pas satisfaisantes.
J’avais fait un topo assez complet là-dessus il y a quelques années sur Aircockpit ici:

Seul à mon avis le Yoke CH Brunner CLS-E (11 Kg et quelques, il faut qu’il soit solidement accroché sur la table!) vaut le coup pour un travail sérieux. Qualité de construction Suisse.
Ils en sont à la version Mk2, je ne sais pas quelle est la différence avec le Mk1 original

Autre avantage, avec leur système CANBUS, on peut coupler ultérieurement deux Yokes, un master et un slave, qui vont être synchronisés via le réseau, pas de connectivité hardware necessaire à part un simple câble réseau.

Leur modèle CLS-NG est moins puissant, il n’existait pas au moment où j’ acheté le mien.
Mais tournant autour de 4Kg u lieu de 11, mon avis est le même.


Jacques
 
Dernière édition:

Salut , voici les specs des 2 yokes FFB regroupées :

CLS-E NG YOKE - 1199€

FEATURES

The BRUNNER CLS-E NG Yoke is the consequent evolution of our long-term success product CLS-E Yoke, incorporating all gained experience and many customer voices, asking for an affordable, reliable and realistic flight experience.
The CLS-E NG Yoke integrates perfectly into many ambitious enthusiast applications, but also into new or existing cockpit training environments. CLS-E NG provides excellent quality, high fidelity and unique durability at an affordable entry-level cost. It is unmatched in its class: intelligent brushless BLDC technology, a compact and sophisticated product design and a configurable yoke handle creates training solutions which provide optimum training value.
The BRUNNER CLS-E NG Yoke is supporting single as well as dual pilot applications. A unique real-time yoke synchronization logic enables unmatched and automatic pilot/co-pilot take-over functionality. On Top, CLS-E NG simulates and represents various functions like autopilot
and trim and allows for easy and fast installation and setup through real Plug- and Play capability. Enabled by our CLS2Sim software-environment, the CLS-E NG Yoke communicates easily with commercially available simulation software such as X-Plane, M-FSX and Prepar3D®. Any third party flight simulation solution connects via a simple TCP/IP or UDP remote interface protocol.

SPECIFICATION

Peak ForcePitch: 40 N / 9 lb-ft
Roll: 1.7 Nm / 1.3 lb-ft
TravelPitch: 90 mm / 3.6 in
Roll: +/- 90°
Yoke handleBRUNNER Beechcraft style handle included
InterfaceUSB (USB-2 Type B)
CAN (RJ45)
Power120W peak (no fan)
Operating Voltage19 - 24 VDC
Size340 x 230 x 90 mm
13.38 x 9 x 3.54 in
Weight5 kg / 11 lb

CLS-E MKII YOKE - for CERTIFIED PTTS AND FNPTS UP TO LEVEL I - 1890€

FEATURES

  • BRUNNER Drop-In or Desktop: fully integrated, with build-in control unit and 36 VDC power inlet (ext. power supply included)
  • High fidelity for most realistic flight experience
  • Including Beechcraft style yoke wheel with 5 programmable functions and 8 direction Hat Switch
  • Simulated effects: engine, ground, turbulence, real trim, autopilot, stall etc.
  • Dynamic pressure dependent force profile
  • Brunner real-time synchronization logic for dual-pilot cockpit with automatic pilot/co-pilot take-over (MCC)
  • Plug & Play (USB or CAN), Ethernet via optional high-speed E2CAN gateway
  • Reliable, smooth and maintenance free design
  • No fan, very quiet, highly efficient
  • Contactless high-resolution position feedback
  • Designed for cockpit environment or desk-top application
  • Direct support for X-Plane, FSX, FSX Steam edition, Prepar3D, MS-Flight Simulator 2020 with Brunner CLS2SIM SW, X-Plane plugin for Windows
  • CLS2Sim license for single cockpit application and for home use
  • Swiss Made
  • 2 Years warranty

SPECIFICATION

Peak ForcePitch: 110N / 24.7 lbs
Roll: 6Nm / 4.43 lb-ft
TravelPitch: 160mm / 6.3 in
Roll: +/- 90°
Yoke handleBRUNNER Beechcraft style
Display128x64 FSTN Backlight
InterfaceUSB (USB-2 Type B), CAN (RJ45), Ethernet via optional E2CAN gateway
Power400W peak (no fan)
Operating Voltage90-255VAC 50/60Hz (IEC5)
Size437 x 235 x 100mm
17.20 x 9.25 x 3.94 in
Weight6.3kg / 13.9 lb
 
On a déja parler du Yoke Brunner sur le forum, la n'est pas la question. J'ai demandé si des gens avaient acquis ce yoke Fulgrum ?



 
Cool, cool on respire un grand coup...(y)
J'ai juste réagi sur les 4Kgs de force du Fulcrum, et encore c'est la résistance en Pitch on ne connaît pas la résistance en roll qui doit être bien plus faible.

Jacques
 
Don't panic ;)

Je suis plus interessé par le Brunner mais faut lacher 1200€ +TVa donc en attendant si je peux changer mon Saitek pour ce yoke ça pourrait etre une bonne alternative. Il rentre aussi dans la catégorie du Yoke honeycomb.
Je voulais connaitre l'avis d'un possesseur pour savoir si c'est au moins 50% mieux qu'un Saitek.
 
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