Mise à jour du B737-800 Zibo

3.35.2 fix:
-----------
- fixed bugs (1 waypoint route,...)
- corrected s'ystems (changed default thrust reduction height to 800ft AGL,...)
 
Dès que le bureau est prêt je passe sur le Zibo.
J'ai vu que l'installation est archi simple, il suffit de mettre le dossier dans aicraft et c'est partie :)
 
les mises à  jour sont aussi très simples !
Zibo 3.35.3 fix:
-----------
- fixed bugs
- corrected s'ystems (add EO acceleration height, VNAV engine out,...)


une traduction d'un post de twkster
Zibo reste déterminé pour continuer la modélisation de LNAV / VNAV aussi près que possible du véritable avion ... afin que vous puissiez être assuré qu'il travaille toujours sur le code VNAV. C'est une évolution et un parcours de découverte constants, et Zibo cherche à  obtenir les réactions des pilotes Real Life 737 du groupe de test interne.
La grande complexité des différents paramètres qui affectent à  la fois la logique LNAV Turn et la gestion de profil VNAV est stupéfiante ... La plupart napprécieront jamais tout le travail accompli par Zibo et son engagement à  respecter les objectifs de précision.
 
Zibo 3.35.5

3.35.5 fix:
-----------
- fixed bugs

3.35.4 fix:
-----------
- fixed bugs (low level AP,...)
- corrected s'ystems (longer VECTOR line on ND,...)
 
3.34.6 : ZHSI de nouveau totalement opérationnel : T/C, T/D, DECEL, E/D correctement affichés !

3.35.6 fix:
-----------
- fixed bugs (issue after engage VOR/LOC or APP, RETARD,...)
- add missing 2k textures
- datarefs dat'as for T/C, T/D, DECEL, E/D are populate in an'y view (ZHSI compatibilit'y)
 
Bonsoir à  tous,

Tout nouveau sur ce site, j'ai une petite question à  vous poser: Actuellement volant avec le B737-800 de Zibo et étant toujours avec la version 3_34_rc3.2 est il possible de faire la Mise A Jour uniquement en chargeant la V3_35_7 par dessus? car je vois B738X 3_35_7
Je pose cette question car je vois sur le poste 159 de playrec et à  sa signature ceci:
Frederic - x-plane 11.34r1 - B737 Zibo Mod 3.35.6 - ZHSI - XHSI -FDStoXP -
Ou puis trouver cette version svp
Merci à  vous
 
Zibo 3.35.7 fix:
-----------
- fixed bugs (E/D rendering,...)
- add dataref "l'aminar/B738/throttle_override" (smartcopilot)
 
Zibo 3.35.9

3.35.9 fix:
-----------
- removed option "Read ALT/SPD from import fms"
- fixed bugs

3.35.8 fix:
-----------
- fixed bugs
- corrected s'ystems (ANTI-SKID INOP, PFD info, VECTOR on ND,...)
- add LDG ALT warning on PFD
 
@Windy tu as raison !

Zibo en version 3.35.12

- fixed bugs (ND display,...)
- add expanded FAC scale on PFD
 
Merci Fred de nous tenir au courant des mises à  jour!!!
Et même pendant les vacances il est toujours dans le coin!!!
 
ZHSI v2.2.2

*** IMPORTANT ***

ZHSI_libs now just called lib.

Delete zhsi_apt.dat & zhsi_rwy.dat so they are rebuilt by v2.2.2.

Change Log
24 July 2019 - v2.2.1
- #45 white annunciators (added)
- #46 dimming (fixed)
- #41 co pilot main du switch logic (fixed)

25 July 2019 - v2.2.2
- #43 - nearest airport (fixed)
- #35 - airports (fixed)
 
Merci Playrec pour cette information, j'ai pu converser par mail avec Pikitanga concernant Ocusbmapper , il est très réactif et compétant. ZHSI est de retour et entre de bonnes mains.
Bonnes vacances
 
ZHSI update

26 July 2019 - v2.2.3
- #38 - data on nd (fixed) - now display zulu eta
- center fuel gauge ds not match zibo (fixed)
- flaps 2 on PFD (added)

Zibo never turns on "l'aminar/B738/pfd/flaps_2_show" so you will never see flaps2 but ZHSI now supports it.

26 July 2019 - v2.2.4
- lower eicas - left & right ailerons moving down instead of up. (fixed)
 
Zibo B737-800
3.35.13 fix:
------------
- fixed bugs (disconnect AP, t'ypo bugs, show radios manipulators in VR...)
- corrected building ice
- add compatibilit'y with XPlane 11.35


3.35.12 fix:
------------
- fixed bugs (ND display,...)
- add expanded FAC scale on PFD

3.35.11 fix:
------------
- fixed bugs
- corrected PFD - LNAV/VNAV deviation disappear after G/P is captured (only G/P for vertical deviation)
- add expanded localizer scale on PFD
- changed code for external control throttle (smartcopilot)

3.35.10 fix:
------------
- fixed bugs
- add format XX for entry altitude in FMC
- add auto connect/disconnect ground power from gate

NOTE - Auto connect/disconnect ground power from gate:
If an'y buses is not powered by APU and engine is not running, ground power will connected (available) from gate, otherwise ground power will disconnect (not available) from gate. Time for connecting/disconnecting ground power from gate is about 15 seconds.
 
ZHSI v2.2.6

31 July 2019 - v2.2.5
- lnav arcs (needs more fine tuning)
01 August 2019 - v2.2.6
- missing first waypoint (fixed)
 
ZIBO 3.35.14

Release note:
-------------
3.35.14 fix:
------------
- fixed bugs and corrected s'ystems
 
ZHSI 2.2.9

02 August 2019
- flaps gauge 25,30 (fixed)
03 August 2019
- terrain display (fixed)
04 August 2019
- terrain display now follows YQ296 rules
 
ZIBO mod 3.35.20 fix released
------------
- add MMR (Multi mode receiver) - optional via EFB
- add GLS receive on PFD
- add GLS transmitter
- add save last fuel state
- add GLS autopilot (set MMR mode to GLS, tune valid channel and press APP)

Une discussion sur le Multi Mod Receiver et le système GBAS-GLS avec plein de liens .

A GLS or GBAS Landing System is a Global Navigation Satellite System-dependent alternative to Instrument Landing System (ILS) which uses a single GBAS airport ground station to transmit corrected GNSS data to suitably-equipped aircraft to enable them to fly a precision approach with much greater flexibilit'y. Non linear precision approaches can be flown as can flexible vertical profiles for such approaches. From a pilot perspective, the flight deck display is driven by GBAS avionics incorporated in the Multi-Mode Receiver (MMR) and is the same as for ILS, so no additional training is required...
 
@Jack
la suite partielle :
The only significant difference between an ILS and a GLS approach for the pilot is that they select a five digit Channel Number rather than an ILS radio frequency. Pilot confirmation that the correct GLS procedure has been loaded is achieved by cross checking the charted Reference Path Indicator (RPI) or approach ID with the flight-deck displayed RPI or (in some cases) audio identification of the RPI by Morse code .
GBAS capabilit'y is standard on Boeing 747-8 and on Boeing 787 aircraft and is an option on Boeing 737NG and Airbus A320, A330 Family/340 and A380 aircraft. Upon election, the ILS display converts to a GLS display based on data fed by the aircraft GBAS receiver. The number of simultaneous precision approaches which can be supported by current generation GBAS base stations and their associated VDB (VHF frequency broadcast) ranges from 26 up to 48. If two airports are in close proximit'y, it is possible for the same GBAS base station.
 
Zibo mod Release 3.35.22 is out.

- fixed graphic bug on COM1
- add support WAAS, EGNAS, MSAS
- add VOR/LOC autopilot mode for GLS
 
B737-800X Zibo 3.35.25

Release note:
-------------
3.35.25 fix:
------------
- fixed bugs (t'ypo bugs, MMRs values after load plane, PFD glitches...)
- add support glideslope warning for GLS

3.35.24 fix:
------------
- fixed 2k version
- add support autoland for GLS

3.35.23 fix:
------------
- corrected SBAS
- improved performance for MMR

3.35.22 fix:
------------
- fixed graphic bug on COM1
- add support WAAS, EGNAS, MSAS
- add VOR/LOC autopilot mode for GLS
 
Je viens de tester la dernière version, cela devient un très beau addon. Peut-être que ce soir ou demain jessaierai de faire un vol.

Par contre il reste quelques incohérences, par exemple sur le MMR: il n'est pas nécessaire de cliquer sur CLR pour changer de fréquence.

Aussi, cela me semble étrange de ne pas pouvoir entrer un DEP sans entrer de destination. (jessaierai dans le vrai)

Amic

Tim
 
Retour
Haut